Nya maträtter

Igår testade vi något som var nytt för oss i matväg. Ugnsrostad butternutpumpa som vi åt tillsammans med kycklingfilé .
Jag kände att det var dags att testa något nytt så vi provade ett recept av Leila Lindholm. Jag älskar hennes kakor och bakverk så varför skulle jag inte gilla hennes mat? ;-).

Vi började tillaga maten ganska sent så pumpan hade egentligen behövt mer tid i ugnen men det blev helt okej. Vi har gjort butternutspuré förut och det var snäppet godare men det här var också gott.

Här ser ni slutresultatet, och nej, alla pumpabitarna på tallriken var inte enbart till mig ;-)



Ikväll provar vi ett annat recept av henne och jag hoppas att det blir gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0