Svar på frågestunden

Här kommer svaren från frågestunden tidigare i veckan.

Jag hittade till din blogg genom typ falsksanning eller gossips då kissie (bloggare) hade snott en bild på din man och suddat ut ansiktet o skrivit att hon handlat med sin farsa. Hur kände du när du fick se detta? (tycker sj att det är omoget o taskigt att sno bilder från andra så)
SVAR: Det var inte alls roligt att min man hängdes ut som Kissies "sugerdaddy", det här är min blogg och han tycker att det är okej att jag lägger ut bilder på honom här, men när Kissie då tar min bild och använder den i negativa ordalag, utan att fråga eller att ange vad bilden kommer ifrån så blir jag arg. Jag försökte få henne att ta bort bilden men tyvärr gav det inget och hon bemödade sig inte ens med att svara. Det enda positiva med det hela var att jag fick 1000 nya läsare och det är alltid roligt!

Vad vill du jobba med i framtiden? Jag antar att det är ekonomi kurser du pluggar :) (jag testade en ekonomi kurs på högskolan där jag bor men det gick åt skogen :P tycker du är as duktig :) )
SVAR: Jag vet inte vad jag vill jobba med, ekonomi är något som jag tycker är väldigt roligt ,men just nu har jag ingen aning om vad jag vill göra i framtiden. Jag läser ekonomi och projektledning nu till våren, i höstas läste jag företagsekonomi och affärsengelska.

När fick du intresse för mat och bak? är det ett intresse du delar med din man?
SVAR: Jag har alltid varit intresserad av matlagning och bakning. Vi äter ute en hel del men jag tycker att det är lyxigt att faktiskt lägga ner tid på maten och köpa bra råvaror, vi lagar gärna mat tillsammans jag och Håkan. Håkan gillar att laga mat, bakning är väl inte hans stora passion men han är superbra på kanelbullar!
Bakning är som ett fritidsintresse för mig och nu när jag är student så har jag mer tid att lägga på bakningen och prova nya recept ;-) det är inte så bra för figuren men de allra flesta bakverken uppskattas av familjen så det brukar gå åt ganska snabbt.

När du gifte sig var det slitigt med alla förberedelserna? (en kompis till mig gifte sig för bara några dagar sedan och det var så stressigt :P iof så var det låg budget bröllop så vi var många som fick hjälpa till :P men det var värt det :) )
SVAR: Det var lite slitigt, vi hade en tjej som hjälpte oss och fixade körschema för kvällen, och hjälpte till med lite olika saker. Vi hade huvudansvaret och bokade festlokal, kyrkan, tårta, mat och alla andra stora saker. Jag var ledig två veckor innan bröllopet och kunde fixa mycket då. Klänningen köpte jag i London så vi åkte dit veckan innan bröllopet och sydde in den och tog hem den på planet (jag bävade för flygresan eftersom klänningen tog ganska stor plats men de var så hjälpsamma på SAS och tog hand om klänningen åt mig när jag kom ombord).
Vi gifte oss en lördag och på måndagen efter fick jag halsfluss... Så det var nog stressigare än vad jag själv tyckte och när jag väl slappnade av efteråt så blev jag sjuk.
Det var en av de bästa dagarna i mitt liv så det var absolut värt slitet =0).

Bor ni själva bara ni två eller bor ni även med din mans son ibland? Såg att det fanns ett pojk rum. eller ni två kanske har barn?
SVAR: Min man Håkan har två barn, hans dotter har flyttat hemifrån och hans son bor hos oss varannan vecka här i Lund. Vi har inga gemensamma barn än så länge.

Har du naturligt lockig hår och använder plattången ibland?
SVAR: Jag har lockit hår och ibland använder jag plattång för att få det riktigt rakt, ibland fönar jag håret så att det nästan blir rakt och skippar plattången. Jag vill lära mig att göra stora korkskruvar med plattången men jag kan inte det än.

favorit färg?
SVAR: Rosa är min favoritfärg, både ljusrosa och mer åt cerisehållet.

Husdjur?
SVAR: Jag har inget husdjur, mycket på grund av min pälsdjursallergi. Med tanke på hur mycket vi reser mellan Lund och Västerås så skulle det inte fungera så bra med ett husdjur.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att du svarade :)



Jag är också allergisk mot pälsdjur :( fett jobbigt måste alltid ha med inhalatorn till kompisar som har djur då jag även har astma.



Trist att höra att hon inte ens tog bort bilden det är väl inte ens lagligt att sno andras bilder... :(



Varit i Västerås några ggr och favoriten är helt klart kafe gränden åt jätte god bulgur och kykling file där :) ska tydligen vara poppis enl min kompis som bor där. Sjukt mysig stad iaf!



Hoppas du haft en bra helg



/Sandra

2012-01-22 @ 23:05:47
Postat av: Kristin

Vad roigt att du gillar Vässan! Café gränden har god mat, jag bor väldigt nära så det blir ett besök då och då =0).

2012-01-23 @ 22:39:59
URL: http://reising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0