Fredagens Power Meet

Att ta bilder på fina bilar var inte så lätt som jag trodde. Under själva finbilscrusingen hade de så hög hastighet att de åkte förbi alldeles för snabbt och dessutom satt jag inte närmast vägen, så jag fick med delar av andra människor/buskar/stolpar stup i kvarten. Vi ska antagligen ner en sväng till ikväll och då kanske det går lite bättre.
 
Igår satt vi dels nedanför Fryxellska skolan (vid finbilscrusingen) och dels nedanför Djäkneberget. Vi hade med oss sallad som vi festade loss på, sen hade vi även med jordgubbar och mörk choklad som snacks. Förutom vi var det min lillebror och Emelie, min syster och hennes familj samt min svågers brors familj + en kompis till dem så vi var ett stort gäng.
 
Man kan säga att Västerås delas upp i två läger under Power Meet, de som tycker att det är roligt och de som inte uppskattar invaderingen (som man ändå får säga att det är). Jag läste på min väns blogg att det kommer 90 000 besökare/turister till Västerås den här helgen, och vi är i vanliga fall ca 145 000 så det märks väl att de är här, dessutom är många av dem väldigt skräniga och fulla och gör ibland lite dumma saker.
Jag tycker att det är en riktig folkfest och försöker att vara där varje kväll, det är fullt med folk längs crusingsträckorna som har med sig picknick och dricka och har en trevlig kväll. Jag bor dessutom ganska bra, jag slipper att fulla människor kissar på min tomt eller till och med somnar där.
 
Igår hade de Drive In-bröllop och skyltarna visade vägen
 
Coolaste killen. Arvid blev skrämd av bilarnas vrål så då fick det bli hörselkåpor på.
 
En söt bil
 
En bil som spexade
 
Bilar med mycket folk
 

Kommentarer
Postat av: Rickard

Värt att nämna är att power bit meet egentligen är en bilutställning på Johannisbergs flygfält. Där kan ni avnjuta de riktigt fina bilarna (som aldrig är med i crusingen) som står uppradade efter olika modeller eller klubbar och många är med i bedömning o vinner pris uppdelat i många olika klasser.
Några som deltar i bedömning har bilen med sig på trailer för att undvika ett enda märke på lacken.

Många som blandar ihop det o tror att crusingen är power bit meet. När finbilscrusing kom till för några år sedan är arrangörerna för första gången inblandade i crusingen.

2012-07-07 @ 13:13:02
URL: http://rickardv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0