Onsdag i New York, del 1

 
Igår var första dagen som jag gav mig ut i New York för den här resan. Efter att ha legat på hotellrummet i tre dagar så var det skönt att få röra på sig även om det var 36 grader varmt och väldigt kvavt. Benen darrade när vi gav oss iväg och det första vi gjorde var att inta frukost på Pret A Manger, jag åt fruktsalladen ni ser ovan eftersom jag ville börja lugnt.
 
Efter det tog vi en sväng norrut på Manhattan och vi se en massa fina byggnader, bland annat den här synagogan.
 
Vi intog lunch på Wendys och därefter packade Emilia och Edvard ihop det sista innan vi åkte ut till flygplatsen och vinkade av dem. Vi hade tur som åkte ut när vi gjorde för när vi skulle åka tillbaka var det ett riktigt oväder och bilköer överallt, det hade inte varit kul att hamna i någon av dem när man har ett flyg att passa.
Det åskade och blixtrade och var hagel, jag har aldrig sett så många blixtrar under ett och samma oväder, jag har nog aldrig sett så många blixtar sammanlagt i mitt liv! Håkan sa att vi iallafall var säkra i bilen men jag kände mig halvlugn när blixten och åskan hela tiden kom samtidigt. Deras plan blev en timme försenat ungefär, på grund av ovädret men nu vet vi att de har landat, fått sina väskor och antagligen kommit till Lund. Turen tillbaka till New York tog tre gånger så lång tid som att ta sig ut,  och de tio metrarna vi sprang från taxin till hotellet gjorde att vi var rejält blöta.
 
På flygplatsen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0