Sightseeing i Washington

 
Här är jag framför Vita huset, det känns häftigt att vara så nära en bygnad som är så berömd och som jag har sett på TV och i filmer så länge jag kan minnas. Det var faktiskt mindre än jag trodde.
 
 
Därefter tog vi en promenad till Old post office där vi njöt av utsikten och såg hela Washington.
 
Capitolium och Pennsylvania Avenue.
 
Washington Monument
 
Lincoln Memorial
 
 
 
Abraham
 
När vi stod och njöt av utsikten så kom det en helikopter och flög förbi, den landade vid Vita huset där den antingen lämnade eller hämtade en viktig person ;-). Vi fick lära oss att Presidenten alltid blir hämtad i helikopter när han ska till flygfältet, det skulle ta alldeles för lång tid om han skulle åka bil (och då skulle de bli tvugna att stänga av all biltrafik och det skulle bli kaos).
 
På bilden ovan kan ni också se The reflecting pool som de håller på att renovera för tillfället, och Washington Monument i bakgrunden.
 
Jag och Håkan vid Vietnam War Memorial, här finns namnen på alla de amerikanska soldater som stupade i Vietnamkriget 1959-1975.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!
Ni verkar ha det fantastiskt, och ni hinner verkligen se mycket på er resa. Själv har jag sovit på Grand Hotell i Lund en natt, synnerligen trevlig stad och vackra byggnader.
Ha fortsatt trevligt!

2012-07-31 @ 13:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0