Vår STORA hyrbil

Jag vet att det är mer vanligt med stora bilar i USA än i Sverige men jag är ändå förvånad över alla stora bilar vi ser. Vår hyrbil är en av de största. Eftersom vi skulle få plats med 4 stora resväskor så var vi tvugna att ta den största bilen de hade på biluthyrningen.
 
Den kanske inte ser så stor ut men det känns som om man sitter en våning upp jämfört med en vanlig bil. Man får en väldigt bra överblick över trafiken och jag är nästan lite sugen på att köpa en sån här bil, men det skulle vara lite mer krångel när man parkerade då den är både bred och lång.
 
 
Vi började i N.Y och körde till New Haven, därefter till Boston och tillbaka till N.Y, efter detta stopp ska vi till Maryland och efter kryssningen fortsätter vi till Washington DC och N.Y igen så det blir en hel del tid i bilen den här semestern.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, har ni inte dessutom en väldigt trång parkering i Lund? Å andra sidan så skulle du snart ha lärt dig trixet för att parkera rätt. Det handlar ju bara om at göra det tillräckligt ofta ;)

Svar: Jo, tyvärr, den är väldigt smal. då skulle vi nog behöva två rutor bredvid varandra =0). Som Håkan sa, så länge ni inte ber mig fickparkera med den så ska det nog gå bra ;-)
Kristin

2012-07-17 @ 08:05:57
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0