En underbar midsommarafton

Vi hade en underbar midsommar på alla sätt! Det är verkligen en av mina favorithögtider och jag tycker att den ska firas traditionsenligt med allt som hör midsommar till. Det är så härligt att kunna fira tillsammans med släkten på sommarstället där jag var varje sommar som barn. Och vi hade strålande väder hela dagen.
 
Holmsbovallen
 
Dagen började med välkomstdrink och snittar och därefter började lunchen som var en härlig blandning av sill, lax, regnbåge och en massa annat gott. Jag älskar detaljer, så som glaset nedan, midsommarfint med sverigebandet runt och så har de graverat in våra namn så att man lätt kan hålla reda på det under dagen.
 
 
Efter lunchen gick vi ner till ängen där det var dans kring stången, fiskdamm för de små och sedan tipspromenad med svåra frågor. Dansen gick bra men det blev väldigt varmt och svettigt :) men hellre det än att det var dåligt väder. Jag fick 10 rätt av 12 och därmed så fick jag pris (en chokladkaka) som en av de bästa i tipspromenaden. Det fanns även lotter och jag fick med mig två vinster hem, en bok och en cerise pläd.
 
Bilder vid midsommarstången.
 
 
Efter det gemensamma firandet gick vår släkt tillbaka och laddade inför midsommarpokalen 2012. Vårt lag kändes starkt och vi kände hela tiden att vi gjorde ganska bra ifrån oss. Årets tävlingar var kasta hästsko, repet (en ny favorit), skjuta slangbella, fylla glaset och den traditionsenliga "spotta råtta" som avslutning, det roliga är att det finns olika svårighetsgrad på alla tävlingar så även tvååringarna kan vara med på alla grenar som ni ser nedan. Jag prickade båda slagbella-skjutningarna så jag är nöjd med min insats!Hemligheten låg i att jag blundade och min lillebror gav mig instruktioner =0).
 
Och kan ni tänka er, för första gången så vann mitt lag! Lycka!!
 
Efter tävlingarna var det dags för middag och mer sång, vi sjunger så fort vi sitter till bords, till en början blir det snapsvisor och därefter går vi lös på allt från Bellman till Hjulen på bussen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow, vilken härlig dag ni hade!!!

Svar: Ja, den var så mysig :-)
Kristin

2012-06-26 @ 20:10:49
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0