Oxrulader

Igår kväll var det alltså jag som stod för matlagningen. Jag slängde ihop en egenpåhittad rätt eftersom jag var sugen på lövbiff (det är lite konstigt eftersom jag inte är så förtjust i lövbiff men när jag såg dem på ICA så kunde jag inte motstå dem).
 
 
Ingredienser till 4 personer
 
Lövbiff 12 skivor ( 2-3 skivor per person)
15 champinjoner
en bunt färska haricot verts (ca 20 st)
2 st gula lökar
ost, antingen färskost eller ädelost
3 dl grädde
2 msk sherry
soja efter smak
smör till stekning
salt
peppar
tandpetare
 
 
Såhär gör du
 
Dela champinjonerna och stek dem tills de har fått färg, häll upp dem i en bunke. Dela haricot vertsen på mitten och stek dem (om man vill ha mjukare haricot verts så kan man koka dem i ett par minuter först), lägg dem därefter i en separat bunke. Hacka löken och stek den, Ta lite av den stekta löken och lägg i kanten på en lövbiffsskiva och lägg på en bit ost (jag använde mig av en gräddost som är ganska mild, Flöde pikant eftersom jag ville rensa i kylen men annars skulle jag använda ädelost då det ger mer smak) rulla sedan ihop lövbiffen och sätt i en tandpetare. Bryn ruladerna och salta och peppra, och när de har fått färg så tillsätts grädde, sherry och soja. Låt det puttra tills köttet är nästan klart, då tillsätts champinjonerna och precis innan servering tillsätts haricot vertsen.
 
Oxruladerna serveras som de är eller med något gott tillbehör (pappardelle, pressad potatis eller klyftpotatis)

Kommentarer
Postat av: Lena

Fy bubblan va gott det lät! Måste jag prova nångång!

2012-06-28 @ 19:53:51
Postat av: Anna

Mumsfilibabba!!!

2012-06-28 @ 20:46:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0