Sjungom studentens lyckliga dar...A trip down memory lane

Idag är det en härlig dag i Västerås, det är nämligen folkfest på gatorna! Idag är det studenterna som står i centrum då de tar examen idag. Det skriker och musiken som spelas på vagnarna blandas till en enda stor röra av bas, trummor och "catchiga" technoversioner av "För vi har tagit studenten". Studentfirandet är ju olika i olika städer men här i stan springer alla ut på samma dag, centrum stängs av till förmån för alla studentflak i ett par timmar och det är härligt tycker jag, det blir en enda stor fest.
Den fina bilen jag åkte hem i.

Jag sitter på balkongen och ser flaken åka förbi och de är så glada, jag blir riktigt partysugen av musiken och festen! Det är 10 år sedan jag sprang ut från Carlforsska gymnasiet tillsammans med mina klasskompisar i ESMU3A  och tog studenten, 10 år! Vad har hänt under de här 10 åren? Fort har det gått iallafall!
Jag, juni 2002
Vad gäller sysselsättning så jobbade jag på Mc Donald´s under gymnasietiden men slutade 2002 då jag började jobba på Västerås Konserthus, efter Konserhuset blev det Västerås Turistbyrå och idag sitter jag i skolbänken igen :).
Jag träffade min första riktigt seriösa pojkvän under gymnasiet och vi var tillsammans i ett par år, därefter levde jag glatt singelliv innan jag träffade mannen i mitt liv 2006. Idag är vi gifta och bor både i Västerås och i Lund.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur mina framtidsdrömmar såg ut då 2002, jag tror att jag tänkte ungefär såhär:
"Om 10 år är jag gift, har ett barn och bor antagligen kvar i Västerås. Jag är färdigutbildad inom det jag vill jobba med eller jobbar med det jag vill jobba med. Jag visste då att jag inte skulle studera vidare inom en snar framtid och var inte riktigt säker på om jag skulle studera vidare överhuvudtaget..."
Jag vet fortfarande inte vad jag vill jobba med, men känner att det snart är dags att ta tag i den frågan. Jag vet iallafall att det (nästan) är ett måste att vidareutbilda sig för att få ett sånt jobb som jag skulle vara intresserad av. Gift är jag sedan juli 2010 och barn får komma när det kommer, det är ju ingenting man kan planera.
Familjen år 2002

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0