Brownie med vit choklad

Det här bjöd jag på igår kväll. Jag serverade den med lättvispad grädde och jordgubbar, mums!
Ingredienser
1 1/4 dk mörkt muscovadosocker
1 dl strösocker
2 ägg
125 gr smör
100 gr mörk choklad
1 1/4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
50 gr pecannötter
70 gr vit choklad
Såhär gör du
Sätt ugnen på 180 grader. Vispa ägg och socker riktigt pösigt (eftersom det är muscovadosocker så blir det inte riktigt vitt men se till att muscovadosockret löser upp sig, det är lätt att det blir små klumpar i smeten annars).
Smält chokladen och smöret över vattenbadet, låt det svalna medan du hackar den vita chokladen och pecannötterna och blandar dem med de torra ingredienserna i en skål för sig.
Rör försiktigt ner chokladsmeten i äggsmeten och vänd sedan ner den torra blandningen. Häll smeten i en form (ca 20x30 cm) klädd med bakplåtspapper. Grädda kakan mitt i ugnen i ca 25 minuter. Låt den svalna innan du skär den i bitar. 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ser jättegott ut. Den här måste jag testa. Kram

2012-03-04 @ 16:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0