Drömjobb?

Jag har egentligen ingen aning om vad jag vill jobba med den dagen jag ska ge mig ut i arbetslivet igen. Det jag vet är att jag antagligen vill ha ett kontorsjobb, med lite ekonomi-/sekreteraruppgifter. Eller så vill jag göra något helt annat, starta ett eget företag inom någonting som jag verkligen brinner för...
Idag hittade jag ett intressant jobb på Ticnet. På mitt förra jobb så samarbetade jag väldigt mycket med Ticnet och jag gillar företaget, och deras kundkonferenser är helt fantastiska ;-). Eftersom jag är väldigt musikintresserad så skulle det vara roligt att återigen jobba inom musik och underhållningsbranschen.
Det här jobbet är inte aktuellt för mig just nu då vi har tillräckligt med pendling mellan Lund, Malmö och Västerås men om det var om några år när vi bara bor i Västerås så skulle jag kunna prioritera mig själv och söka jobbet!
Såhär ser jobbbeskrivning ut:
12.03.20

Ticnet.se är Sveriges och Nordens ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik och nöje. Dagligen förmedlar vi tusentals biljetter till konserter, teatrar, festivaler och sportevenemang över hela landet. Varje månad når ticnet.se drygt 1 000 000 unika besökare. Över 500 arenor, sport- och evenemangsarrangörer använder idag ticnet.se för försäljning och marknadsföring av sina erbjudanden, tjänster och produkter. Marknadsplatsens plattform är Ticnets biljettsystem och affärsstöd för att underlätta, utveckla och effektivisera våra kunders verksamhet. Ticnet har idag ca 80 anställda med kontor i Stockholm, Tranås, Göteborg och Malmö.

Sedan 2004 är Ticnet ett helägt dotterbolag till amerikanska Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. 2009 sålde Live Nation 140 miljoner biljetter, arrangerade 21 000 konserter, samarbetade med 850 sponsorer och hade ca 25 miljoner unika besökare per månad. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt. Läs mer på www.ticnet.se.

Huvudsakliga ansvarsområden

Som marknadskoordinator kommer du att ansvara för att ta fram annonsmaterial till olika medier och driva löpande parallella produktionsprocesser för både print och onlinekanaler. Du kommer att arbeta redaktionellt med sociala medier tillexempel svara på Twitter och Facebook samt närvara på Youtube och arbeta med marknadsföringskampanjer.

I tjänsten ingår att mäta och följa upp effekter av annonsering för Ticnet och företagets kunder.

Du kommer att skriva texter för ticnet.se samt arbeta med bildhantering och redigering. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med företagets digitala nyhetsbrev

Att producera och presentera resultat och rapporter internt angående tillexempel onlinekampanjer och annonsering ingår även det i tjänsten.

I tjänsten ingår även ett kontorsansvar, vilket bland annat inkluderar posthantering och bokningar av hotell och resor.

Kvalifikationer och övriga uppgifter

Utbildning/erfarenhet

Tjänsten kräver eftergymnasial utbildning inom exempelvis kommunikation eller marknadsföring.

Du bör ha 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Datakunskaper

Du ska vara en van användare av MS Office och Photoshop

Språkkunskaper

Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Annat

Någon resa i månaden för interna möten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Stockholm.

Vi behandlar enbart ansökningar inkomna via "sök tjänsten" knappen i över högra hörnet på denna sida.

Tillträde

Snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.


Kommentarer
Postat av: Anna

jag tror att den tjänsten skulle passa dig jättebra!

2012-03-21 @ 08:47:32
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Jessica

Den verkar vara mycket intressant, jag ska på intervju dit idag... Håll tummen!

Svar: Hoppas att intervjun gick bra!
Kristin

2014-12-09 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0