Mot Bologna

Idag far vi till Bologna. Vi tänkte från början vara på tågstationen vid den här tiden men vi håller på att packa ihop nu så vi åker nog om en halvtimme eller så. Tågresan tar ca 40 minuter så det är ingen lång resa.
Igår var vi på konsert efter middagen. Det gick förvånansvärt bra med tanke på min förkylning. Vi satt längst bak utifall jag behövde försvinna ut och det var tur, mitt i näst sista stycket så började det reta i halsen. Jag försökte att inte hosta och det tårades i ögonen medans jag kämpade emot men till slut gick det inte. Jag försökte att smyga ut så diskret jag kunde och väl utanför kyrkan fick jag världens hostattack , den höll i sig tills vi kom till hotellet och jag tog en shot av hostmedicinen vi köpte igår.
Såhär lät det igår, första stycket är skrivet av Händel och det andra av Vivaldi (jag hoppas att ni kan titta på dem för jag har aldrig laddat upp filmer förut).
Nu har datorn tuggat i en halvtimme och vi måste gå till tåget så vi tar det en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0