Ananaspaj

 
Det här receptet hittade jag på min fina vän Annas blogg (klicka här)  och den är både fräsch och god. Alla älskar den och den är snabb och enkel att göra!
 
Ingredienser
 
Skal
150 gr smält smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Fyllning
400 gr krossad ananas
1 tsk vaniljsocker
2 dl creme fraiche
1 ägg
0,5 dl socker
Lite saft från en citron
 
Såhär gör du
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och blanda samman med de övriga ingredienserna till degen. Knåda ut degen i en liten pajform (för en normalstor pajform gör jag 1/3 extra deg. Ställ skalet i kylen för att svalna.
 
Häll den krossade ananasen i ett durkslag och låt den rinna av. Rör samman alla ingredienser och bred ut fyllningen i pajskalet. Grädda i ugnen i ca 20-25 minuter. Låt svalna lite och servera med vispad grädde.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Aneta

Visst är pajen supper god!?:)

Svar: Ja! Jag älskar den !! (och har en halv paj kvar i kylen =0).
Kristin

2012-11-26 @ 17:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0