Fika med hembakat

Efter lunchen blev det en tur till Konsum. Vi blev bjudna på fika hem till min syster men vi frågade om de inte ville komma hit istället då vi inte har någon bil här och de ändå skulle ut och åka. Så jag köpte med mig lite ingredienser och slängde ihop en ananaspaj (värdens enklaste recept) och kladdkakemuffins. Jag är lite imponerad av mig själv för fikat var klart efter mindre än en timme. Det finns så många enkla recept och det blir så gott när man bakar själv så ibland undrar jag varför jag köper färdigbakat. Om jag bara hade gjort pajen så hade jag vart klar på en halvtimme, och då är den i ugnen 20 minuter av dessa så att man hinner plocka undan (panikstäda) och duka. Det enda jag inte har lärt mig är att jag har en mage som sticker ut så den får alltid mjölfläckar på sig.
Det är inte alltid lätt att hinna träffa alla vänner när man får barn men en söndagsfika är bra, och om man planerar lite i förväg så behöver det inte bli onyttigt och som sagt så tar det inte så lång tid att förbereda. Det ska jag försöka att komma ihåg i vår.
 
Resterna av fikat, kladdkakemuffinsen fyllde jag med center.
 
Anton och Arvid lekte fint tillsammans med alla gosedjuren
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0