Förberedelse inför morgondagen

Imorgon ska det bakas för hela slanten. Jag har förberett genom att kolla upp olika recept och det visade sig att när det gäller lussebullar så är det näst intill identiska recept. Jag har läst så många recept att jag börjar kunna det utantill nu. Jag har aldrig gjort lussebullar förut men har tänkt mig två olika varianter, en klassisk och en med vit choklad. Den senare hade jag inte hört talas om förrens igår men det låter så smaskigt så det måste jag prova!
 
Vi får se om båda sorterna hinns med eller om det får bli en imorgon och en på onsdag. Nu önskar jag att jag hade haft min Kitchen Aid i Västerås så att den hade kunnat knåda degen men det får gå med armstyrka istället ;-).
 

Kommentarer
Postat av: Emma

har inga degkrokar till elvispen annars!? underlättar lite iaf. körde alltid så innan jag fick min bakassistent. kram och lycka till med lussekatterna !!

Svar: Det var en bra idé, det ska jag kolla!
Kristin

2012-11-26 @ 19:30:15
Postat av: Lena

Jag gillar saffransbröd så mycket så jag bakar inget alls... Då kan jag inte låta bli att moffa i mig.

Svar: Jag kommer att smaka några stycken men förhoppningsvis bjuda bort de flesta =0)
Kristin

2012-11-26 @ 20:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0