Från söndagsdepp till pepp

Jag har haft en riktigt tråkig dag idag och jag vet att sådana behövs för att jag  ska kunna uppskatta alla roliga dagar men det är inte roligt när man har en sådan dag. För mig är det oftast söndagar när jag är ensam. Jag är en social person, när jag jobbade så längtade jag ibland efter en ensamdag utan måsten och tider att passa men nu när jag för det mesta är hemma (eftersom jag studerar på distans så är jag alltid hemma och läser) så träffar jag inte lika mycket människor och då är behovet att vara ensam inte lika stort eftersom jag är själv nästan varje dag.
Jag vet också att söndagsdeppen beror på att jag gärna vill vara med min man på helgerna men det går ju inte alltid, och när det är kramar och närhet man vill ha så är det svårt att ersätta med någon annan. Att träffa Edvin och Anton är en sån sak som faktiskt hjälper, de är så söta och roliga att prata med och oftast så får man kramar från dem men idag var de upptagna på annat håll.
 
När jag kände mig som deppigast idag så insåg jag att frisk luft gör mycket så det blev en långsam promenad till Konsum och på vägen dit så träffade jag en bekant som jag växlade några ord med och efter Konsum blev det en tur till Mc Donald´s för inköp av kvällsmat. Det är inte det bästa alternativet men jag kände att det behövdes idag när jag inte orkar fixa mat själv och alla i personalen var på topphumör och det slutade med att jag fick med mig en gratis paj hem, ungefär som att han kände på sig att jag behövdes piggas upp.
 
Jag känner mig på betydligt bättre humör efter min lilla promenad och hade det inte varit för foglossningen så hade det blivit en betydligt längre tur. Jag saknar verkligen mina promenader, både för den friska luften och för flåset som har blivit sämre sen jag slutade med promenader och träning.
 
Något annat som får mig på bra humör är tanken på vårt nya hus. Jag funderar över möblering och planering inför flytten (sån´t gillar jag) och då blir jag på bättre humör. Såhär ser huset ut och jag längtar så till februari när vi får tillträde.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Är det i västerås ni köpt hus? Blir så nyfiken! Vilket område är det?:) Glad för er skull! Det är fantastiskt med hus!/Nathalie

Svar: Tack! Ja, det är i Västerås, på Kristiansborg. Det är ett tvåfamiljshus där det är en uthyrningslägenhet + vår del som är 1,5 plan + källare. Det ska bli spännande, men samtidigt lite läskigt eftersom jag aldrig har ägt ett hus förut men det ska förhoppningsvis gå bra =0)
Kristin

2012-11-04 @ 19:53:12
Postat av: Anna

Men vännen! Nästa gång MÅSTE du höra av dig! Felix hade jättegärna kramat på dig idag. Vi har bara varit hemma och småpysslat med tvätt. Jag hade mer än gärna haft dig här!

Svar: Ja, men jag tänkte att du var borta från familjen hela dagen igår och ville mysa med dem idag. Men nästa gång testar jag att ringa, och man får faktiskt säga nej om det inte passar, så att du inte känner dig tvingad ;-). PUSS!
Kristin

2012-11-04 @ 20:34:55
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Anna

Andreas hälsar att min "lillasyster" är familj och alltid är välkommen!

2012-11-04 @ 20:40:06
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Kristin

Hälsa och tacka ;-) KRAM till er!

2012-11-04 @ 20:45:14
URL: http://reising.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0