Skyltsöndag med fika och fyrverkerier, kan det bli bättre?

Jag har haft en underbar söndag. En helt perfekt helgdag och jag är så glad och nöjd just nu! 
Vi hade en mysig stund på stan med hela familjen och vi tog lotter, hälsade på tomten och barnen fick åka karusell. Vi sjöng några låtar med Mariakören för att göra reklam för levande julkrubba på torget 6 januari och efter det var det dags för fika hemma hos oss.
 
 
 
Äppelkaka
 
Äntligen dags för fika
 
Ananaspaj
 
Fikat fick mycket beröm så det var roligt. Lussebullarna har min mamma gjort men jag ska försöka mig på att göra några själv nästa vecka.
 
Skyltsöndagen avslutades traditionsenligt med fyrverkerier, vi stannade hemma och tittade ut genom köksfönstret. Under fyrverkeriet spelades fina sånger, bland annat You raise me up och Euphoria. Nu är det dags att krypa upp i soffan och titta på Lykke.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, jag är lite avis på din stora familj! Det verkar så mysigt när ni samlas allihop. Helt klart en anledning till att ha både 3,4 eller 5 barn ;)

Har du testat lussekatter med vit choklad i? Ska tydligen vara supergott. Jag ska testa när det är dags att baka julbröd.

Svar: Det är supermysigt och jag skulle gärna ha 4 barn (lätt att säga nu innan jag har några så att jag inte vet hur jobbigt det är), nu är det tyvärr så att min man inte känner som jag så det blir nog inte så men jag kan ju alltid hoppas =0).
Kristin

2012-11-25 @ 21:09:18
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Kristin

Lussekatter med vit choklad har jag inte testat, men det låter gott!

2012-11-26 @ 00:48:27
URL: http://reising.blogg.se
Postat av: Heartbeat Design

Kul att mössan fortfarande passar!
Minns att jag var lite förvånad över önskad storlek i förhållande till ålder på barnet.
Men då räcker den lääänge! ;)

Välkomna till Vallbu Julmarknad där vi finns på plats!

ps. både nathalie & jag har testat vit choklad i bullar, sviiin gott! Dock gör vi saffransbullar och inte lussekatter. Nathalie kör även vit choklad i chkladbollar/negerbollar (kalla dem vad du vill ;) )

Svar: Ja =0) Anton har fått mycket beröm av dagiskompisarna för sin fina mössa med dinosaurier på! De jag gör med vit choklad blir också i bullform, det kändes enklast. Tack för tipset! Choklad/negerbollar med vit choklad låter jättemumsigt! Det måste jag också prova. Blandar ni eller har vi bara vit choklad i då?
Kristin

2012-11-27 @ 10:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0