Storbystad

Igår gick jag till Annas under, i mitt tycke den bästa BH-butiken i Västerås, då den butiken är den enda (som jag känner till) som har den kupstorleken jag behöver. Jag fick hjälp direkt och hoppade in i provhytten och väntade. Jag var på jakt efter en amningsbh då jag tänkte att även om brösten växer ytterligare så kan jag säkert ha den senare, när jag inte har lika mycket mjölk kvar.
Jag fick in en variant som inte var särskilt sexig (tydligen finns det inga sexiga amningsbh-ar) men den var alldeles för liten så hon hämtade en ny men även den var för liten. Det var tyvärr deras största amningsbh. När jag fick höra det så kände jag hur tårarna ville komma (jag har blivit väldens mest känsliga människa sen jag blev gravid) men jag tog ett djupt andetag och frågade om en vanlig BH istället, för något måste jag ha på mig. Jag fick prova deras största kupa och den fungerar nu, men det är 4 månader kvar till förlossning och antagligen kommer de att växa ännu mer innan det är dags.
Jag köpte den som är bra nu för de jag har hemma är alldeles för små. Jag vågar inte ens tänka på hur många kupstorlekar jag har ökat sen jag blev gravid men det är betydligt mer än jag trodde.
Det känns som att jag har världens största bröst eftersom det inte verkar finnas en enda amningsbh eller vanlig bh som passar mig. Min fina man har intygat att det inte är så men det känns ganska hopplöst just nu.

Är det någon av er därute som har tips på någon bra BH-affär i Västerås, Stockholm eller Lund/Malmö-området som har K-kupa eller större?
Jag ska kolla upp Kvinnligt under i Åkarp för jag vet att de har större storlekar men det är mitt sista hopp, jag har googlat runt på internet men det finns mest bara upp till h- eller i-kupa.

Jag ska tillbaka till Annas under när det är ca en månad kvar så kan de mäta dem då och se om någon av deras leverantörer har något som kan passa min byst. Det är jättesnällt av dem att hjälpa mig men det vore bra att ha lite olika alternativ att välja mellan så kom gärna med tips!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kristin!!! Jag förstår dig såååå väl, been there, done that.
Det är för jävligt! Har under mina två graviditeter inte haft lätt, men jag och en kompis har några vi brukar samsas om när vi är gravida och som sitter okej. De är inköpta på details i Stockholm. Där köper jag alla mina bh'ar, de är väldigt hjälpsamma och snälla. De har inte massor över K tror jag, men nåt har de nog. Minns inte vad min amningsbh är för storlek, kanske J. Men jag har även kört med vanliga bh'ar när jag ammat eftersom de vanliga sitter bättre än den enda amningsbh jag har, inte optimalt, men det funkar. Ett av alla straff man får drass med för man är storbystad.. :( LYCKA TILL! Kram Maria

2012-11-08 @ 13:43:36
Postat av: Kristin

Tack för tipset Maria!! Jag ska besöka dem på lördag och se om de har något som passar. KRAM!!

2012-11-08 @ 15:46:24
URL: http://reising.blogg.se
Postat av: Karin

Hej, jag heter Karin och har också K-kupa. Googlade och kom fram till din blogg, så jag förstår problemet.. Jag länkar några sidor som jag har handlat från. Kanske finns det amningsbhar? Glammom har amningsbhar i 75K, om det är för litet så kanske man kan maila o göra en förfrågan på specialbeställning? Kika :) Sista länken är en direktlänk till en sida med amningsbhar ända upp till K-kupa, kika in den vettja :) Hoppas det löser sig, och grattis till den lille i magen!

bhteamet.se

evasunderklader.se

http://sallyochsara.e-butik.se/

http://glammom.se/list_search.asp

http://www.4mom.se/list_varugrupp.asp?t=AMNINGSBH&varugrupp=453&lang=sv

Svar: Tack för tipsen! Jag ska kolla upp dem :-)
Kristin

2012-11-08 @ 16:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0