Uttråkad och dags för förändring

Idag har det varit en riktig tråkdag. Jag  har städat, tvättat och gjort väldigt mycket skolarbete så jag borde känna mig nöjd men känner mig mest uttråkad.Och när jag är uttråkad så vill jag förnya någonting.
Jag vill så gärna göra om min header här på bloggen men saknar en bra bild. Jag hade hoppats på en riktigt bra bild hos fotografen i lördags som jag kunde använda men de bilderna som togs matchade inte riktigt den stil jag vill ha på bloggen och dessutom så insåg jag när vi fick bilderna att jag har blivit så rund i ansiktet de senaste månaderna och då vill jag än mindre lägga upp en sån bild som är det första man ser när man kommer in på bloggen.
Den header jag har nu har jag haft i ett år och jag är sugen på någonting nytt och enkelt. En bild på mig och mitt namn eller om jag inte hittar någon bild på mig så en naturbild eller något sånt med mitt namn på. Ett annat problem är att jag inte har installerat photoshop på den här datorn. Jag köpte det till den förra men nu har jag inte en aning om vart installeringsskivorna är, och då blir jag sur över att vi har så dålig koll på våra viktiga saker...
 
Det blir som en ond spiral och jag vet att jag är löjlig för det här är saker som egentligen inte spelar så stor roll, dessutom är jag inte alls datakunnig och då blir jag ganska begränsad i vad jag kan förändra här på bloggen.
 
Det roliga är att bara genom att skriva av mig här så känns det bättre. Jag vill verkligen inte ha en surblogg där 80% av inläggen är negativa, jag vill att det ska finnas en bra känsla och att man ska bli inspirerad till matlagning och bakning (på tal om det så var det alldeles för länge sen jag la upp nya recept här) och en massa annat skoj. Nej, nu ska jag rycka upp mig och försöka att hitta på någonting roligt!
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kristin du är en positiv bloggare och du ser alltid glad ut!

Svar: Tack Kerstin!!! =0)
Kristin

2012-11-13 @ 18:26:44
Postat av: Rickard

Tjohoo här är jag! Rätt vinkel o rätt avstånd gör underverk. så även photoshop. Bestäm hur bilden ska vara sen får vi se! Du kanske inte ens är i min stad kom jag på.

2012-11-13 @ 18:42:15
URL: http://rickardv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0