Den Blå Lagunen

 
Den senaste timmen har jag skrivit på ett långt inlägg om framtidstankar men det ska min man få läsa först och så får vi se om det kan publiceras. Det är väldigt bra att få ner sina tankar på pränt så att jag kan läsa igenom det och fundera ett varv till och försöka komma underfund med vad jag vill.
 
Ni får under tiden se bilder från den Blå Lagunen. Jag hade med både videokamera och kamera men det gick inte att ha med dem ut till badet så jag fick nöja mig med att ta bilder från restaurangen och utanför entrén.
 
Det var ca 6-7 grader i luften och soligt men det var varmt och härligt i vattnet så man frös inte alls, det blev snarare lite för varmt ibland och då fick man gå till de grundare delarna. De hade till och med en bar ute i vattnet där man kunde köpa förfriskningar. Jag blev lite stel i nacken efteråt, jag vet inte om det berodde på värmen och kylan eller om det kom efter promenaden i den kraftiga blåsten tidigare den dagen. Jag är fortfarande stel på den högra sidan men det är bättre nu iallafall.
Det var nästan bara vuxna där och det var väldigt lugnt och skönt. Ett tips, blöt inte håret för det är omöjligt att reda ut sen! Jag gjorde inte det men såg andra som försökte att reda ut det efter badet och det var inte lätt!
 
 
Landskapet runt den Blå lagunen såg verkligen ut som ett månlandskap, ingen växtlighet alls, bara lavastenar.
 
Här står jag i blåsten, glad och färdigbadad och försöker att titta in i den strålande solen, det gick sådär för jag kunde inte ens se vart Håkan stod och fotade.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ser ju härligt och häftigt ut!

2012-10-09 @ 07:53:14
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0