Förmiddagens aktivitet och snart dags för den Blå Lagunen

På förmiddagen fick vi gå en stadsvandring genom Reykjavik, det blåser otroligt mycket här, mer än man kan förstå. Det är en fin stad och det finns några platser som jag vill ta med Håkan till på lördag när han är ledig. Vi fick smaka haj, jäst val, alger, snaps och andra isländska delikatesser men jag avstod då jag inte ville bli illamående i onödan (och med tanke på doften och omdömet från de andra så var det nog bra).
Vi har ätit lunch på hotellet och nu ska vi snart iväg på ett nytt äventyr, vi ska besöka den blå lagunen. Det ska bli så roligt att få se den på riktigt!

Bilderna är tagna i en butik som är inhyst i Reykjaviks äldsta hus, de hade en massa fina isländska saker så dit vill jag gå på lördag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0