Fredagens meny

 
Igår var vi på bio och såg Palmefilmen, jag skulle inte kalla det en film utan mer en dokumentär om hans liv och den socialdemokratiska utvecklingen. Den var bra, men det är ingen film man ska se om man vill gå på bio och koppla av, det är någonting som passar bättre att se hemma på TVn.
Efter bion gick vi till Klostergatans fisk och njöt av god mat. Här ovan ser ni min förrätt som var pilgrimsmusslor med variation på jordärtskocka. Till varmrätt blev det hälleflundra och eftersom jag var ganska mätt efter varmrätten så valde jag tryfflarna istället för dessert. De var ljuvliga!! Jag kommer att ta dem nästa gång också.
 
Den vita var med lakritssmak, den översta med lingon och den med hasselnötter hade chilismak.
 
Efter middagen åkte vi hem och såg avsnitt av Halv åtta hos mig, Intresseklubben och Torka aldrig tårar utan handskar som vi har missat. En bra fredagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0