Hus eller inte, det är frågan

Jag har svårt att koncentrera mig på det jag egentligen ska göra för jag tänker mest på annat. Föreläsningen kändes riktigt seg idag och tankarna vandrar iväg. Jag kan verkligen se oss i vårt drömboende. Vi har sagt att vi inte ska gå händelserna i förväg (eller, det är väl egentligen min man som har sagt så). Jag känner att det är lika bra att drömma nu, blir det inte av så blir det inte det och då har jag iallfall fått ha lite roligt under tiden. Vi har inte ens bestämt om vi ska lägga bud eller inte.
 
Det som skrämmer mig lite grand är att vi isåfall kommer att ha en tomt att ta hand om; klippa gräs, rensa ogräs och skotta snö. Och att vi ska sköta om ett hus med renoveringar och allt som hör ett hus till. Jag har ingen aning om hur man fixar allt men hur många människor bor inte i hus? Om alla de (de flesta iallfall) klarar av det så borde även jag göra det. Det är väldigt bekvämt att bo i en hyresrätt och få allting fixat när man ringer värden, men smakar det så kostar det och det är just kostnaden jag vill kapa.
 
Fördelarna är många; att ha en trädgård där våra framtida barn kan leka, att kunna ligga i gräset och sola utan att gå iväg till en park, att ha en parkeringsplats i anslutning till boendet, att äga boendet själv så att man får göra precis som man vill, investeringen - att boendet ökar i värde till den dagen det är dags att sälja (tidigast när vi ligger på kyrkogården om min man får bestämma), att ha bra förvaringsutrymmen... Jag tycker att fördelarna överväger.
Jag hoppas att vi kommer fram till ett bra beslut inom de närmsta dagarna iallfall!
 
För exakt ett år sedan idag så satt jag å mös på Stora Södergatan med tända ljus, vi hade haft visning av vår lägenhet och skulle snart flytta därifrån. Jag vet att vi har flyttat extremt mycket de sista åren men livet blir inte alltid som man har tänkt och då får man anpassa sig, och förändringar för alltid någonting bra med sig!
 
 

Kommentarer
Postat av: GOJGOJ-Alma

Huset set ser ju verkligen helt fantastiskt ut!! ...men hua vad mycket att sköta, städa, fixa... Tänk på att ni kommer ha en liten bebis att ta hand om!! Det tar mer tid än man kan tro! Vi tycker det känns extremt lagom med ett nybyggt radhus med liten tomt : ) Med två barn är det fullt upp ändå! Lycka till vad ni än väljer att flytta till!

2012-10-17 @ 14:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0