Mot ny adress?

 
Jag har varit lite hemlighetsfull här på bloggen om vår framtid och våra små äventyr som vi är ute på ibland. Jag har den senaste tiden haft en massa tankar i mitt huvud om framtiden. Jag tror att det till stor del handlar om hormonerna som härjar runt i min kropp och vill förbereda för det lilla livet som förhoppningsvis kommer i vår.
 
En av dessa tankar har rört vårt boende. Som det är nu så pendlar jag ganska mycket fram och tillbaka mellan Lund och Västerås men när Lille Skrutt är här så vill jag att vi ska vara under samma tak så mycket som möjligt, och då känns det fel att ha ett boende i Västerås som kostar så mycket som vår hyreslägenhet gör. Om vi inte kan vara där lika mycket så känns det som att vi kastar pengarna i sjön. Och jag kan inte säga att jag absolut vill bo där om 10-15 år när Håkan har gått i pension, för jag har börjat längta efter hus, vilket jag aldrig har gjort innan. (Hade det varit så att vi visste att det här är det enda stället vi vill bo på så hade vi kanske sett utgifterna under den här tiden som en investering till framtiden men när ingen av oss känner så, så känns det onödigt att bo kvar).
 
Jag har därför börjat leta efter ett billigare boende i Västerås. Vi vill helst ha ett ställe i Västerås så att vi kan hälsa på när vi vill, utan att behöva tränga oss på hos vänner och familj.
Vi har sett några objekt, både vi och min snälla familj har varit iväg på visningar och igår var det en visning på ett boende som verkar väldigt lovande. Jag är kär, och min man verkar känna likadant. Vi väntar på svar från mäklaren på en del frågor som vi har ställt och efter det är dags att diskutera om vi ska lägga ett bud eller inte. Det är spännande nu!
 
 
Om allt går vägen så kanske det här blir vårt nya boende!
Bilden är lånad från hemnet.se

Kommentarer
Postat av: Ida

Kristiansborg minsann! Spännande! Väldigt trevligt inrett!

2012-10-15 @ 19:44:58
Postat av: Lena

Ser ju väldigt fräscht ut!

2012-10-15 @ 22:10:52
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Jenny

Ha ha, ni vill han nåt mindre och billigare och funderar på att köpa en halv herrgård... Ni är roliga ni! Kram J

Svar: Månadspriset blir faktiskt mer än hälften så billigt mot vår nuvarande hyra eftersom man hyr ut en lägenhet. Kravet vi har är att det ska vara centralt så att det är nära till stan och tågstationen och då är det dyrare priser, därför har vi bara tittat på sådana ställen där vi kan hyra ut ett hus eller en lägenhet, annars skulle vi inte ha råd med ett sådant boende ;-).
Kristin

2012-10-16 @ 09:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0