Tranströmer och gårdagen

Jag hann aldrig uppdatera er efter äventyret tidigare idag men det gick i ett och tog längre tid än vi trodde så det blev en snabb Mc Donald´s-luch på väg till repetitionen. 
Vi har haft en konsert ikväll med tonsatta dikter av Tomas Tranströmer. Hans dotter Emma läste dikter och berättade om honom och hans dikter tillsammans med Mikael från stiftet.
Det blev riktigt lyckat och dikterna fick ännu mer djup och mening när de läste dem.
Min favoritdikt från ikväll kommer här.
 

Minnena ser mig

En junimorgon då det är för tidigt
att vakna men för sent att somna om.

Jag måste ut i grönskan som är fullsatt
av minnen, och de följer mig med blicken.

De syns inte, de smälter helt ihop
med bakgrunden, perfekta kameleonter.

De är så nära att jag hör dem andas
fast fågelsången är bedövande.

 - - -

Igår firade vi min storebror som har fyllt år. Jag hade på mig en klänning från Åhléns, jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar den eller inte. Jag känner mig lite som en julgran när jag har den på mig men det är skönt att ha någonting som inte sitter åt kring midjan.
Såhär ser den ut efter en helkväll på partaj aka dragspelsrynkor och fläckar ;-).

 
 
Vi fick jättegod mat, alltifrån förrätt till tårta var underbart gott! Här är en bild på förrätten...
 
Nu ska vi gå igenom veckan som kommer och se vad som står på schemat i Skåne och sen är det dags att återigen packa resväskan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0