Vecka 20

Nu har vi kommit in i vecka 20 och illamåendet försvinner mer och mer för varje vecka som går. Jag har gått upp ca 1-2 kg från min startvikt. Jag äter verkligen inte för lite men eftersom jag mådde illa i början så har det tagit lite tid att komma tillbaka till startvikten. Jag läste någonstans att det inte spelar någon roll om man går upp lite i början, den totala viktuppgången blir iallafall lika stor. Jag har mycket att ta av så jag vet att Lille Skrutt får i sig det h@n behöver. När jag läser runt på internet så är det normalt med en viktuppgång på 2-5 kg i vecka 17 och 5-7 kg i vecka 24 så det är ju inte så långt ifrån.
 
 
På tal om att den utvecklar sina sinnen så undrar jag hur det luktar där inne i magen...inte särskilt gott skulle jag tro...
 
 
Det här med barnvagn har vi pratat om och det är nog snart dags att börja titta runt, jag har ingen tidigare erfarenhet av barnvagnar så jag vill titta runt på lite olika modeller och märken innan vi bestämmer oss. Om vi ska köpa en ny vagn så har jag hört att leveranstiden är ca 10 veckor så det gäller att ha lite framförhållning.

Kommentarer
Postat av: Anna

Med tanke på hur bebisen luktar när den kommer ut, så luktar det inte direkt gott inne magen, nej...

Om ni ska ha en ny vagn, så passa på nu när de säljer ut 2012:orna för att göra plats för nästa års modeller! Fundera på vilka egenskaper som är viktiga för er tex storlek, vikt, storlek ihopfälld (bra om den får plats i på bilen) om ni vill ha ett travelsystem dvs kunna sätta fast babyskyddet på vagnen, om det spelar roll om sittdelen är vändbar, vilken typ av hjul ni vill ha - fyra lika stora fasta eller snurrhjul fram, lufthjul eller punkteringsfria osv. Sen är det bara att ta med kravlistan till butiken med vagnar och titta runt. Fundera också på vilka tillbehör som ni känner att ni vill ha åkpåsar, skötväskor, fotsack mm. Mycket kan ju köpas nytt men kanske inte nödvändigtvis i samma märke som vagnen. Det finns ju billigare alternativ. Några tips, jag hojtar om jag kommer på mer. (och som vanligt så tar du till dig det du vill och struntar i resten!)

Svar: Haha, jag och H blev lite förvirrade nu. Vad är babyskydd och fotsack? Berätta gärna för vi vill veta! Tack för tipset om utförsäljning! Vi ska ut så snart vi får chansen! Hälsningar från två ovetande
Kristin

2012-10-30 @ 20:53:30
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Anna

Babyskydd kallar man den allra första bilbarnstolen och fotsack är den bit tyg som man sätter över fötterna och benen på barnet när det sitter i sittdelen på vagnen. Bra om det blåser men går jättebra att klara sig utan :)

Svar: Aha, då har vi blivit lite klokare ;-) tack!
Kristin

2012-10-30 @ 23:45:47
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Ida

Ett annat tips är att provköra i butik och köpa via nätet. Kanske lite osjysst mot butikerna men man sparar så mycket pengar!
Vår vagn Bugaboo Cameleon som vi älskar, finns nu till jättebra pris både på Aros baby och nätet!
10 veckors leverans behöver man oftast inte räkna med!
Kram!

Svar: Tack för tipset!
Kristin

2012-10-31 @ 08:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0