Diatoniskt och kromatiskt

Just nu jobbar jag med Uppsalakursen, där verkar det vara fritt fram (jag har inte sett något annat) så jag kan jobba på i min egen takt. Mitt mål är att vara klar med kursen före jul, istället för slutet av januari. Det beror lite på hur mycket det är med den andra kursen. Där får jag schemat två veckor i förväg, så jag vet inte innan när det är mycket att göra.
 
Idag har jag jobbat med diatoniska och kromatiska tonsteg och jag måste säga att jag känner mig lite trög. Jag ska kunna se skillnad på dessa och veta vad det är för typ av tonsteg när jag ser noter framför mig och det vill inte riktigt gå in. Nu är det dags för lunchpaus och efter lunchen ska jag läsa på lite inför eftermiddagens föreläsning i den andra kursen.
 
 
Jag försökte hitta en bra studiebild men den enda som jag hittade var denna. Här är jag på väg till vinkursen på Örebro Universitet en tidig morgon våren 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0