Fredag och andra trimestern

Det är fredag! Jag tog en ordentlig sovmorgon då sömnen den här veckan inte har varit den bästa och nu känner jag mig utvilad och till och med mindre illamående, jippi! Eller så beror det på att jag nu har gått in i vecka 16, det är flera som har sagt att det blir bättre i vecka 16 så jag hoppas att det är så, det vore helt underbart om jag kunde sluta må illa.
 
Vecka 16 innebär också att graviditeten är inne i andra trimestern, vad det egentligen betyder vet jag inte riktigt. Graviditeten är uppdelad i tre trimestrar, men de är (enligt min gravidapp) inte lika långa, om de hade varit lika långa hade de kunnat motsvara en tremånadersperiod men då borde man byta redan i vecka 13 tycker jag, efter tre fulla månader (men en graviditet är ju längre än 9 månader...jaja, är det någon som vet så får ni gärna lämna en kommentar).
Såhär står det om barnets utveckling såhär långt.
 
 
Som jag har längtat efter den här fredagen! Det här är första helgen på väldigt länge (det kan vara första helgen i år) där vi inte har någonting planerat. Det känns underbart! Det är så här jag vill ha det, iallafall de flesta av helgerna så att man hinner koppla av och ta det lugnt på helgen. Jag tror och hoppas att vårt schema lugnar ner sig när knodden är här, då får vi nog mer ta dagen som den kommer.
Jag håller tummarna för att vi kan möblera om i sovrummet under helgen och eventuellt ta en lite shoppingtur om jag kommer på att någonting saknas till resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0