Fredagskvällen och lördagsplaner

Igår var det middag hemma hos Anna och Andreas och vi bjöds på mycket gott. Till förrätt var det skinkor och salami med pesto och philidelphiaost, Anna hade fryst skinkan så att även jag kunde njuta av den (om lufttorkas skinka har legat i frysen i 3 dygn så får man äta den). Till varmrätt fick vi sesamrullad fläskfilé med potatis, fetaostfylld tomat och kantarellsås. Det godaste på menyn avslutade middagen. Vit kladdkaka med färska bär. Jag har inte ätit det tidigare men oj så smarrigt det var! Det ska jag göra hemma någon gång.

Idag ska vi ut en sväng på stan och vi ska på vernissage på Ekströms Konst där en av våra favoritkonstnärer, Angelica Wiik, ställer ut. Ikväll är det kulturnatten här i Västerås och vi har konsert i Domkyrkan klockan 23.

Bilder från middagen, den sista bilden visar pajformen som värdparet fick av oss, min första tanke var att baka en paj men tiden var för knapp så jag fyllde den med godis istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0