Makeover sovrum och sammandragningar

Vårt sovrum här i Lund är rektangulärt och ganska svårmöblerat då det är väldigt smalt. Vi flyttade in för snart ett år sedan och då ställde vi bara in sakerna och så har de fått stå så men nu är det dags att göra det mer funktionellt. Det ska förhoppningsvis in en spjälsäng där nästa år och då är det bra om den får plats. Håkan är jätteduktig och bubbar och bär medan jag sitter i soffan eller ligger på sängen. Så fort jag försöker att göra något som är ansträngande (läs gå en promenad i normaltempo, sjunga på kören eller plocka lite saker från golvet) så får jag sammandragningar. Det är inte jättevanligt att få det såhär tidigt men det händer, sa barnmorskan. Det enda man kan göra är att ta det lugnt och vänta på att det ska gå över. Det gör inte ont men det är lite obehagligt och så undrar jag om det ska vara såhär resten av tiden. Jag känner mig så obrukbar. Jag vill komma igång med träningen och bli lite starkare inför förlossningen och träna upp armar, rygg och axlar till när man sen ska bära runt på barnet men så länge som det är såhär så kommer jag inte ens kunna värma upp utan att få sammandragningar.
 
Jag hittade ingen bra bild på hur det såg ut i sovrummet innan men ni ska få se bilder sen när det är klart iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0