Härliga fredag

Ibland har man sådana dagar som är bra från början till slut och idag var en sån dag. Jag och W gick upp ganska tidigt för att vara oss och satte igång dagens bakning redan före klockan 10. Vi väntade fikabesök på eftermiddagen så det blev en kladdkaka och en hallonpaj.
 
Wilma i köket, iklädd pyjamas som mormor har sytt.
 
Kladdkakan är redo för ugnen.
 

Efter lunch fick vi besök av Linda och Jonna och deras döttrar. Vi hade en rolig eftermiddag med en massa prat och bus. Höjdpunkten var när vi skulle ta bild på alla tre tjejer samtidigt, det var inte det lättaste.
Första försöket på hallonpaj, den blev rätt god faktiskt.
 
Innan de åkte hem kom kvällens middagsgäst Kajsa. Vi har inte setts på en hel evighet men vi hann prata ikapp det senaste året och njöt av grillat och resterna från eftermiddagsfikat. Vi spelade några omgångar av När då, då? innan hon åkte hem och nu sitter jag här i soffan med ett leende på läpparna. Vilka härliga vänner jag har! Ibland är livet sådär extra bra.
Jag har insett att jag är en väldigt social person och jag mår som bäst när jag får träffa vänner och familj och inte bara sitta hemma ensam så det är tur att nästa mammaträff är redan på måndag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

;-) Tack Kristin för en fin eftermiddag med mkt skratt och supergott fika! Kul att jag hann säga hej till fina Kajsa oxå! Hörs snart, KRAMIS Jonna :-)

2013-08-10 @ 15:41:19
Postat av: Anna

Vad kul att Kajsa kom! vi börjar inskolning av F på måndag, men ses gärna någon eftermiddag eller kväll. Kram

2013-08-10 @ 20:36:21
URL: http://annasViktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0