Advent och pepparkaksbak

Västerås bjöd på en solig första advent och klarblå himmel.
 
Min favorithögtid i kyrkan är advent. Det är festlig stämning (eftersom det nya kyrkoåret börjar) och vi sjunger alla härliga "adventshitsen" med kören. Eftersom vi har W så delade jag och Håkan upp oss så jag sjöng med kören på högmässani Domkyrkan och Håkan sjöng på konserten på kvällen.
 
Efter högmässan hämtade familjen upp mig och så åkte vi till mina föräldrar där det vankades pepparkaksbak med syskonen. Wilma var klädd i pepparkaksklänning och hatt men fick nöja sig med att titta på när vi andra bakade.
 
 
 
Jag och Wilma fick skjuts till stan så vi fick njuta av konserten i Domkyrkan. W iförd pepparkaksoutfit eftersom vi inte hann byta om innan men alla tyckte att hon var söt i julkläderna så det gjorde inget.
Kvällen avslutades hemma med Johan Falk-filmen, middag och planering för december. Jag klickade även hem några festklänningar från Asos, jag hoppas att de är lika fina på mig som på bilderna för då är både jul- och nyårskläderna klara!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hittade Malvas tomte-outfit i strl 74, kan det vara nåt för W?

Svar: Vi har både tomte- och pepparkaksdräkt till W men tack ändå ;-). Förresten, jag glömde säga det igår, jag hittade ingen bok här hemma. Har jag den så är den i Lund, men den jag tänkte på var en annan av henne.
Kristin

2013-12-02 @ 15:18:52
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Anna

Okej då vet jag ;)

2013-12-02 @ 19:20:52
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0