Året som gått, januari-juni

2013 har varit ett helt fantastiskt år som har bjudit på allt möjligt. Jag hade tänkt att göra en annorlunda årsresumé men jag kom inte på något roligt så det får bli en traditionell variant. Här kommer januari till juni.
 
Januari
Årets första månad bestod till stor del av att packa alla våra tillhörigheter i flyttkartonger. Vi köpte hus under hösten 2012 och vi fick tillträde i slutet på januari och då fick vi hjälp av familjen med lite renovering och att flytta över en hel del kartonger så att vi hade en del på plats innan det stora flyttlasset gick. Hela graviditeten var en lång boaperiod och under januari såg vi till att spjälsäng och andra bebisgrejer fanns på plats och monterades ihop både i Västerås och Lund.
Vi spenderade en helg i Stockholm med shopping, middag på Sturehof och ett besök på Hallwylska palatset med Downton Abbey-utställningen.
Lägenheten på Polisgränd.
 
Februari
I februari gick det stora flyttlasset och vi lämnade Polisgränd och flyttade till Karlsdal. Jag fyllde 30 år men eftersom jag då var i nionde månaden så kände jag inte för en stor 30-årsfest så det blev bara lite firande med de närmsta.
Flyttdagen.
 
På 30-årsdagen.
 
Mars
Mars månad bjöd på många kalas, guldstänk, föräldrautbildning på MVC och så packade jag upp enormt många flyttkartonger. Vi var på winemakers dinner på K9 med John Locke från Birichino. Jag bakade massvis med kakor och väntade på att Lille Skrutt (som vi kallade bebisen i magen) skulle göra entré. Vi var beräknade till 25 mars men det dröjde tills den 31 innan Wilma gjorde entré. Vi firade påsk här i Västerås tillsammans med mina föräldrar och syskon, eftersom värkarna redan hade börjat kvällen innan (29 mars) så visste vi att det inte skulle dröja allt för länge innan det var dags.
Guldstänk.
Dags för vinmakarmiddag på K9.
 
Wilma precis utkommen, ca 15 minuter gammal.
 
April
April försvann i ett nafs! Vi kom hem från BB och kom ganska snabbt in i vardagen, som för oss innebar att H jobabde och bodde i Skåne måndag-fredag och var hemma hos oss på helgerna. Vi köpte ny bil så att vi skulle få plats med vagnen i skuffen, i vår sedan så var vi tvungna att ha liggdelen i baksätet och då kunde vi inte ha någon extrapassagerare. 
Vi hade en massa besök och var iväg på småutflykter såsom grodspaning på Djäkneberget.
Sista april firades tillsammans med syskonen och vänner hemma hos min storebror.
 
 
 
 
Maj
Vi gjorde vårfint i trädgården och det var fantastiskt väder så det blev en hel del promenader i solen. Vi var på kosläpp i Rytterne tillsammans med släkten.
Wilma blev månadens bebis i VLT och gjorde sitt premiärbesök på FRANK. Hon fick en till kusin när Melvin kom till världen. 
 
 
Juni
Juni började med ett härligt sommarbröllop i Uppsala när min kusin gifte sig.Vi stannade kvar i Uppsala på en minisemester. Vi njöt av sommarsverige som bjöd på underbart väder. Vi åkte ner till Skåne för första gången med Wilma. Vi tog en minisemester i Stockholm och midsommar firades med hela tjocka släkten i Kolsva.
Vi påbörjade projekt tapetsering och det gick över all förväntan.
I Uppsala.
På Stefans födelsedagskalas.
 
I Stockholm.
Midsommar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0