Lilla julafton i Göteborg

 
Lilla julafton firades i Göteborg. Vi åkte ner i fredags och resan ner tog lite längre än vi hade tänkt oss så det blev ändrade planer för fredagskvällen. Vi stannade hemma hos svärföräldrarna, åt middag och tittade på På spåret.
 
 
Lördagen började med några ärenden och därefter bar det av till Liseberg och årets julmarknad. Det var väldigt lite folk, antagligen på grund av vädret, så vi hade gott om svängrum med vagnen och det var ingen kö till chokladhjulen. Både jag och H vann så vi kände oss nöjda.
 
Efter Liseberg åkte vi iväg på glöggmys hos Håkans kusin, där träffade vi en del av släkten och hade jättetrevligt. Några hade inte träffat Wilma tidigare så det var roligt att de fick busa med henne och Katharinas sjungande tomtar gjorde succé.
På kvällen firade vi lilla julafton. Vi åt vi julbord och delade ut julklappar. Det var den första julmaten för mig i år och det är alltid lika mysigt att få lite julstämning och träffa släkten.
 
Vi kom hem igår kväll och då hann vi med storhandling och klä granen. Jag hann även med att slå in några paket för idag fyllde min fina H år. Jag och Wilma smög upp vid 09.30 och fixade en riktig lyxfrukost och jag gav henne gröt innan vi väckte Håkan med sång och paket. Frukost på sängen kändes inte som ett bra alternativ nu när Wilma är så liten så frukosten väntade i vardagsrummet.
Vi har haft en lugn och skön dag förutom ett par timmar på stan då jag både hann med shopping samt hjälpa en gammal dam som ramlat illa på stan.
 
Vi fick en middag på tu man hand när Wilma hade somnat och det bjöds på biff och rotfrukter i ugn.
 
Nu är det dags att sova för imorgon är det julafton!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0