Lucia

 
Vi började luciafirandet redan igår när öppna förskolan firade lucia med luciasånger och fika med pepparkakor och lussekatter. Det var så mysigt och alla barn är så söta i sina pepparkaks- och tomtekläder.
Dagen idag har varit väldigt lugn. Vi har uträttat lite ärenden men annars har vi bara varit hemma. Jag brukar alltid se något luciatåg men i år har det inte blivit av, jag får titta lite på svtplay så att jag kommer i stämning.
 
Igår kväll träffades (nästan) alla mammor från vår föräldragrupp och åt mat, drack vin och pratade och skrattade en massa. Det är första gången vi ses själva utan barn och det var så roligt. När tjejerna gick hem var klockan närmare 02 och jag kröp ner i sängen och fick ganska många timmars sömn innan Wilma ville börja dagen. På morgonen kan hon ligga och mysa/ta det lugnt ganska länge innan hon säger till att hon inte vill ligga kvar.
Trots sovmorgonen så kände jag mig lite trött på förmiddagen. 
 
 
Wilma i tomteluva. Fotograf: Carina Heed.
 
En helt annan sak, jag som är rojalist och älskar kungafamiljen. Jag tror att det kommer att födas en till liten prins eller prinsessa nästa år. Jag började ana något för en månad sen eller så men när man ser bilderna på Victoria från middagen med nobelpristagarna på slottet så går det inte att tro något annat, eller vad tror ni?
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, svårt att tro annat med den klänningen... men så har det ju varit förr också, att klänningen gjort att V ser gravid ut. Håller dock tummarna för att det snart är ett syskon på g i Kungahuset ;)

Svar: Jag med, det vore så kul! Har du sett filmen när Estelle bakar pepparkakor? Den är kort men rolig, hon säger nej till allt, så typiskt barn ;-).
Kristin

2013-12-13 @ 21:17:56
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0