Februari

Äntligen är februari här, årets bästa månad! Nej, riktigt så är det inte men det finns mycket roligt som händer den här månaden och jag kan lugnt våga påstå att den blir garanterat bättre än januari som vi nu kan lägga bakom oss.
Det här är månaden när jag verkligen tar klivit in i vuxenvärlden. Vi får tillträde till vårt nya hus idag och snart går det stora flyttlasset. Jag längtar efter att få börja komma i ordning och packa upp och göra oss hemmastadda.
 
Vårt nya hus
 
Det här är min sista månad som 20-nånting för i slutet av februari fyller jag 30 år! Om jag inte hade varit gravid så hade jag haft champagnefrukost eller varit bortrest på någon herrgård eller utomlands och jag hade dessutom ordnat en stor fest och firat allt vad jag kunnat med alla fina vänner men med tanke på att jag är i nionde månaden då och med tanke på att vi antagligen inte är helt klara med flytten än så blir det inget storslaget födelsedagsfirande. Som det känns nu så får vi istället ha en rejäl inflyttningsfest längre fram när bebisen har kommit och vi har kommit in i vårt nya liv.
Jag älskar att fira och vill fira allt som går att fira, för det gäller att njuta av livet!
 
Förra årets födelsedagsmiddag.

Det är dags att börja fundera på hur årets tårta ska se ut (även om det inte blir någon stor fest så måste vi iallafall äta tårta), och framför allt, vad den ska innehålla. Förra året blev det två olika tårtor. En chokladtryffeltårta med hallon och en chokladtårta med hallonmousse och daimfluff (den ni ser nedan). De låter kanske lika men de smakade väldigt olika och den här nedan blev vinnaren.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad önskar sig hon som har allt?

Svar: Haha, jag har verkligen inte allt ;-). Jag älskar att önska mig saker...det gäller bara att komma på bra saker.
Kristin

2013-02-01 @ 13:49:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0