Mello och tacos

Vår lördag var ingen vilodag. Vi fick ovärdelig hjälp från mina föräldrar och nu är soffan i TV-rummet ihopsatt, vi har fler lampor uppe och bokhyllan är på plats i biblioteket. Jag och mamma rensade i gamla lägenheten, hämtade saknade soffdelar på Erikslund och mamma planterade om mina orkidéer.
 
På kvällen åkte vi hem till min syster där det vankades tacos och melodifestival med 75% av syskonskaran. Vi poängsatte bidragen och på det stora hela så stämde våra betyg, men bidrag nummer ett tyckte vi skulle gå till final istället för Caroline av Ugglas och så blev det ju inte.
 
 
Arvid var på bra humör
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att det går framot med flytten! Kan man plantera om orkide'er? Vad köpper ni till det? Hur ofta ska man göra det?:) ha det bra!:)

Svar: Jag har ingen aning om hur ofta, det är nog när det ser ut att behövas (när rötterna sticker upp för mkt utan jord runt omkring sig). Mamma köpte orkidéjord (på plantagen tror jag) och passade på att klippa bort döda rötter och så, vet inte om hon gjorde något mer för jag är dålig på att sköta om blommor :)
Kristin

2013-02-17 @ 13:46:42
Postat av: Lena

Håller helt med, melodi nr 1 skulle ha gått vidare isf Caroline.

2013-02-18 @ 07:25:38
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0