Tillbakablick till England

Just nu har jag paus i alla göromål, tvättmaskinen gör sitt och jag sitter i soffan där jag hamnade framför en gammal repris av Halv åtta hos mig (som jag inte har sett tidigare).
Just nu sitter jag och laddar för kvällens middag som jag ska börja med snart. Ikväll tänkte jag att det skulle bli kyckling.
Jag hade svårt att somna igår, jag kände mig inte alls trött så jag hann läsa ut boken innan jag somnade i gryningen. Det här har gjort att jag har känt mig seg idag men jag hoppas att det blir bättre inatt för klockan 8 imorgon kommer städfirman som gjorde flyttstädningen här i huset.
Det var några fönster som inte var tvättade, det sitter kvar spindelväv på väggen i källaren samt att två gardinupphängningar hade ramlat ner i samband med städningen och det ska de förhoppningsvis åtgärda imorgon. Dessutom fick vi en lapp där det stod "lägg mig på kylning och avnjut mig i gott sällskap" men det fanns ingenting att lägga på kylning så de lovade att ta med sig en flaska mousserande som de hade missat förra gången.
 
 
För exakt ett år sedan var jag i England med kören, närmare bestämt i Gloucester. Här är vi ute i trädgården hos vår värdfamilj som hade ett herrgårdsliknande hus med slottsträdgård. Jag hoppas att vi någon gång får möjlighet att åka tillbaka till Gloucester på semester för det var en mysig stad.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, det var fint där!
Då hade jag en gullunge i magen och nu har du det :-)

Svar: =0) Precis!
Kristin

2013-02-19 @ 18:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0