Barnmorskan och vårens hår

Besöket hos barnmorskan gick bra. Allting såg bra ut och magen fortsätter att hålla sig på kurvan, 29 cm var den idag. Lille Skrutt var lite busig när vi skulle lyssna på hjärtljuden men jag tror att barnmorskan till slut fick höra det hon ville, och hörde iallafall när h*n sparkade där inne.
Jag har inte fått till det här med järntabletterna, först glömde jag att köpa dem, sen kom julen och det föll i glömska och när jag sen läste instruktionerna så skulle man ta tabletterna två timmar före samt minst två timmar efter matintag och jag äter oftast tätare än så så det gick inte ihop för mig men blodprovet idag visade bättre värden än sist så jag kan avvakta med järntabletterna så det känns bra.

På tal om något helt annat så läste jag lite om vårens hårtrender igår där flätor och hästsvansen stod högt upp på listan. Jag trivs bäst i utsläppt hår men härom veckan testade jag att sätta upp håret i knut, det kändes ovant så när jag väl skulle iväg på festen så släppte jag ut det igen men jag tycker att det är lite festligt så jag får vara mer modig nästa gång och köra på uppsatt.


Kommentarer
Postat av: Christine

Gud så fin knut! Jag hade den frisyren på ett bröllop i höstas. Tycker det är så himla fint! Gör du fortfarande naglarna? Är lite sugen på nåt nytt till mina..

Kram Christine

Svar: Tack! En knut är verkligen klassiskt och festligt! Jag har paus från nagelfix just nu, för att stärka upp dem lite innan babyn kommer. Mina naglar blir så svaga när jag har slutar med gelé, och de behöver ett par månader för att återhämta sig. I början när bebisen är lite så vill jag inte ha långa vassa naglar men när den är lite större så börjar jag nog igen för det är så fint =0)
Kristin

2013-01-09 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0