Barnmorske-update och Eurovision

Besöket hos barnmorskan gick jättebra. Allting såg fint ut och magen följer kurvan (idag mätte den 31 cm). Idag kunde vi höra hjärtljuden riktigt bra, det bästa hittills så det var kul. Snittet låg på 147 slag per minut och Lille Skrutt rörde sig mycket under den lilla stunden jag låg på britsen. Redan när jag satt i väntrummet så såg jag hur hela magen rörde sig under tröjan.
 
Ultraljud i oktober 2012. Då kunde vi se på ultraljudet att Lille Skrutt rörde sig men det kändes inte och magen var helt stilla till skillnad från nu när det verkligen känns när h@n bökar runt i magen.
 
På tal om något helt annat så såg jag att Petra Mede ska leda Eurovision. Det är inte mitt förstahandsval om man säger så. Det finns så många andra som jag tror är bättre lämpade och som skulle gå hem hos en bredare publik. Jag var inte jätteförtjust i hennes insats i melodifestivalen härom året, hennes humor är inte riktigt i min smak och dessutom så hade jag hellre sett en duo göra jobbet än en ensam programledare. Men vem vet, jag kanske blir glatt överraskad?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0