Barnuppfostran

Jag är framme i Lund och har kommit hem till lägenheten efter en kort sväng på stan. Jag gillar Skåne men en sak som jag inte saknar när jag är i Västerås är blåsten, den gör att det känns så mycket kallare och halsduk och hår flyger åt alla möjliga håll. Det är inte direkt njutbart att ta en liten promenad. Brrr!
 
Jag ska sätta mig in i olika TV-alternativ idag, huset som vi ska flytta till har ingen boxer eller parabol (vilket vi kan skaffa om vi vill) men vi funderar lite på att ha TVn via bredbandet. Jag ska försöka att kolla upp hur det fungerar och vad det kostar. Jag vill ha någonting som är enkelt och smidigt.
 
På tal om något helt annat så såg jag såg en intressant debattartikel om barnuppfostran på aftonbladet.se idag, jag hoppas att jag och min man kan uppfostra vårt barn på "rätt" sätt, för ett bortskämt barn gör ingen glad, speciellt inte när de blir äldre. Det stjälper barnet mer än det hjälper. Det är lätt för mig att säga nu innan jag har barn eftersom jag inte vet vad det innebär men jag hoppas verkligen att jag fixar det.
Här kan ni läsa artikeln (klicka).
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Håller med om din åsikt ang barnuppfostran!

2013-01-10 @ 21:33:47
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0