Boaperiod

Jag är nog ingen lätt person att leva med just nu. Igår insåg jag att jag nog är inne i den här "boa-fasen", när man vill förbereda hemmet så att det går att ta hem en bebis dit (och det ska gärna vara gjort redan igår). På nåt sätt så har jag haft ett boa-behov större delen av graviditeten (bl. a. det här med att köpa hus) men det blir värre och värre ju närmare mars vi kommer.
Det här kan vara sista gången jag är i Lund innan Lille Skrutt tittar ut och jag vill att allt ska vara klart redan nu.
Igår fortsatte vi med ommöbleringen och idag kommer dubbelsängen, efter det är det bara badrumsfix kvar och det får bli när skötbordet har levererats. Vi ska installera en tvättmaskin i badrummet också så att det blir lättare att tvätta, men det ska en rörmokare hjälpa oss med. Tvättmaskinen är en gammal trotjänare från Västerås och jag hoppas att den fortfarande fungerar.

Nu när jag vet att det mesta är fixat här nere kan jag iallafall slappna av lite mer och koncentrera mig på att få klart allting i Västerås. Jag älskar allt som har med inredning och ommöblering att göra så jag njuter i fulla drag även om jag är lite stressad över att få allting klart i tid.

Jag vaknade ganska tidigt idag och fick njuta av en lugn och vacker morgon. Nu är det dags att sätta fart, men först ska jag bläddra igenom kokböckerna och se om jag hittar något roligt recept till kvällens middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0