Fina klänningar och dagens göromål

 
I lördags var jag i Stockholm för att se utställningen "Dräkter från Downton" som visades på Hallwylska museet. Jag har följt serien med stort intresse och jag gillar historia så det var en perfekt utställning för mig. Dessutom så fick man se en del av Hallwylska palatset (paradvåningen). Tanken från början var att vi skulle gått på en guidad visning av hela palatset men det strulade ihop sig i kassan så vi blev utan biljetter. Om det blir någon annan intressant utställning någon gång kanske vi kan ta det då.
Kön ringlade sig lång utanför museet redan innan det öppnade och i lördags var det riktigt kallt, men vi stod tätt och efter en tjogo meter kom vi in i ett valv där det var vindskyddat och då var det ingen fara. När vi gick därifrån en timme senare var kön minst lika lång så det var en riktigt populär utställning.
 
 
Dagens utflykt går till gamla jobbet. Jag har inte varit där på ett tag så det ska bli skoj! Men innan dess ska jag försöka att få lite ordning på mina skor och få ner dem i flyttkartonger (allt som inte kommer att användas på några veckor iallafall). Det är inte lika roligt men å andra sidan så får jag en chans att gå igenom vad jag har och eventuellt sortera bort sån´t som jag inte använder längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0