Jag mår inget vidare

Den här kvällen blev inte alls som jag tänkt mig. Dagen började bra och jag har haft fullt upp. Strax före kl 17 blev jag otroligt illamående, så illamående att jag fick åka hem från mamma och ha med mig en påse i bilen utifall att. När jag kom hem fick jag väldigt ont i magen också så nu ligger jag i sängen och försöker att slappna av. 
 
Först tänkte jag kräksjuka för det verkar härja lite varstans just nu, men eftersom jag har mått illa i över tre timmar utan att kräkas så kan jag nog räkna bort det. Frågan är vad det kan vara, just nu känns det som att för lite sömn (fick totalt ca 2 timmar i natt) och för mycket stress kanske tar ut sin rätt. Vad det än är så hoppas jag att det är borta när jag vaknar imorgon så att jag kan fortsätta med allt som måste göras.
Jag har verkligen försökt att lyssna på min kropp och vila när jag blir yr eller illamående och mitt tempo är betydligt lugnare än det hade varit om jag inte var gravid men det verkar inte räcka med  det.
 
Just nu känner jag mig ganska emlig och saknar min man.Till råga på allt så försvann inlägget som jag skrev alldeles nyss så jag fick skriva om allting. Mitt tålamod, som inte är särskilt långt i vanliga fall, är betydligt kortare när jag mår dåligt så det fick bägaren att rinna över.
 
Det var inte så här jag hade tänkt att spendera min onsdagskväll. Jag har verkligen längtat efter kören, det är min sociala stund när jag får umgås med folk och sjunga, två av mina favoritsysselsättningar!
 
Jag sätter min tro till morgondagen och återkommer då men (förhoppningsvis) nya tag.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Om du bara sovit 2 timmar kan det väl mycket väl vara därför du mår illa. Hoppas du får sova i kapp i natt och att du mår bra i morgon.

2013-01-30 @ 22:08:03
URL: http://annasviktiga.blogspot.se
Postat av: Aneta

Låter inte bra! Hoppas du mår bätre imorgon!

2013-01-30 @ 22:27:21
Postat av: Lena

Du måste börja sova Kristin! Du har ju inte sovit varken mycket eller bra sen jag började följa dig på bloggen. Jag förstår inte hur din kropp orkar? Idag gjorde den uppenbarligen inte det..

2013-01-30 @ 22:33:03
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0