Matsedel, TV-fix och annat

Igår var jag iväg och storhandlade vilket är skönt för nu är menyn klar till och med söndag/måndag, näst intill iallafall. Det var några saker jag glömde och något tillbehör som inte spikades helt men det mesta är hemma iallafall. Ikväll blir det Flygande Jacob till middag, imorgon kväll blir det lax- och räkgryta och på söndag blir det kött och potatisgratäng. Det handlades även lite ärtsoppa, köttbullar och falukorv så att vi har till luncher om det inte blir några rester.
 
Vi tittade på olika tv-lösningar via bredband igår och det är en liten djungel. Jag har även pratat med min tekniske bror idag som ska kolla med sina expertvänner på vad som kan passa oss. Tele2 låter bra men helst vill vi kunna använda 4 tv-apparater och där får man max 3 boxar.Vi har stadsnät i huset så det var utifrån det vi tittde igår.
 
Förutom mer tvlösnings-letande idag så har jag njutit av sovmorgon och en lyxig frukost med ryvita (knäckebröd) med skinka och avokado på med juice till. Mums vad gott det var! Om en stund är det dags för lunch men först ska jag gå igenom min mail, ringa några samtal och hinna med lite andra saker.
 
Flygande Jacob

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh flygande Jakob...

2013-01-11 @ 18:01:25
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Anna

var ska ni ha den fjärde tv:n? (för jag är ju inte ett dugg nyfiken *haha*)

Svar: Vi vill ha en i vardagsrummet, en i köket och en i källaren där vi har ett tv-rum. Sen skulle vi vilja ha en i sovrummet som kan underhålla mig eventuella vakennätter ;-) vi har det nu (både i Lund och Västerås och det är mysigt att knäppa på tv:n på morgonen och även att se klart en sen film i sängen om man börjar bli trött ;-).
Kristin

2013-01-11 @ 20:37:11
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0