Ordning bland smyckena

Det var jättekul att träffa jobbtjejerna en sväng idag. Det blir inte så ofta nu för tiden men jag hoppas att det blir en tjejkväll nån gång framöver, frågan är bara om det hinns med innan bebisen tittar fram.
På väg hem från byrån hämtade jag ut min klocka som har fått ett nytt urverk, jag fick den i julklapp och redan då var den konstig så jag lämnade in den i mellandagarna och nu äntligen är den klar. Imorgon får den pryda handleden.
 
När jag kom hem så tog jag tag i praktiska göromål. Jag har ringt securitas angående larm till huset och ringt telia och tele2 för att kolla upp vad de kan erbjuda för TV-lösning i nya huset. Det var inga strålande nyheter på TV-fronten. men jag får fundera och se vad vi ska göra.
Jag har även hunnit med att sortera en del av mina smycken nu inför flytten. Nu är det bättre ordning och jag vet på ett ungefär vad jag har i mina gömmor. Jag älskar ordning och reda!
 
Nu ska jag äntligen börja med kvällens middag, köttfärssås och pasta står på menyn.
 
Det vita skrinet fick jag i julklapp.
 

Kommentarer
Postat av: Aneta

Hej Kristin!
Jag har mailat dig på den adres dof man hittar på bloggen, men inte fått något svar, vet ej om det är rätt mailadres! Jag undrar över den fina Blixten yårta fu har gjort, har du advänt sockerpasta eller marcipan? Hur fik du så fina färger? Vill göra Blixten tårta till våran Viktor som fyller år snart, han älskar billar filmer och allt som har med det att göra!:) Med vänlig hälsning, Aneta

Svar: Hej Aneta,Det verkar som att det är min gamla mailadress som ligger ute på bloggen, jag ska försöka att ändra det =0). Jag använde bara marsipan (för min familj tycker att det är godare än sockerpasta ;-). Jag hittade många fina färger på Panduro så där handlade jag den mesta marsipanen och vissa detaljer tog jag vit marsipan och färgade med karamellfärg (t.ex det ljusblåa i ögonen). Om du klickar på den här länken Hej Aneta,
Det verkar som att det är min gamla mailadress som ligger ute på bloggen, jag ska försöka att ändra det =0). Jag använde bara marsipan (för min familj tycker att det är godare än sockerpasta ;-). Jag hittade många fina färger på Panduro så där handlade jag den mesta marsipanen och vissa detaljer tog jag vit marsipan och färgade med karamellfärg (t.ex det ljusblåa i ögonen). Om du klickar på den här länken http://reising.blogg.se/2012/september/blixtentarta.html så kommer du till inlägget där jag har beskrivit hur jag gjorde. Lycka till!
Kristin

2013-01-21 @ 19:37:47
Postat av: Emma

Kul att träffa dig idag Kristin, måste bli oftare! Krsm

Svar: Ja, det var så mysigt att få hälsa på er idag, jag hoppas att det inte dröjer lika länge nästa gång. KRAM på dig fina Emma!!!
Kristin

2013-01-21 @ 19:40:51
Postat av: Anonym

Tack snälla för hjälpen! Aneta

2013-01-21 @ 20:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0