Städat och (nästan) klart

H E R R E G U D säger jag bara. När vi väl satte igång med rokaden av sängar (Ed ska få vår gamla, hans blir gästsäng och så in med vår nya) så behövdes det dammsugas, och när jag väl hade dammsugit så passade jag på att torka golven och när sovrummen var gjorda så var det lika bra att ta kök, vardagsrum och toaletterna och väl inne i badrummet var det lika bra att rensa avlopp, badrumsskåp, göra rent speglar och allt annat som finns där så nu är det skinande rent här hemma.
Hallen är kvar men den ska jag ta när alla kartonger är bortburna och det är lätt att komma åt. Det doftar rent här hemma och jag gillar det! När jag väl kommer igång med städning så är det helt okej, särskilt när man ser hur fint det blir. Det är ganska jobbigt att röra sig så mycket som städning kräver, speciellt när man ska böja sig framåt eller vara smidig och komma ner på alla fyra men det blev dagens motionspass.
 
Gamla sängen
 
De nya sängarna köpte vi på Jysk, de har halva priset på alla sängar just nu så det blev betydligt billigare än de IKEA-sängar som vi hade tittat på från början. Dessutom har vi tre månaders bytesrätt om vi inte är nöjda med sängen. När allting är klart i sovrummet så ska ni få se bilder på den nya sängen som den ser ut när den är uppackad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0