Trevliga tisdag

Jag har en lugn och skön förmiddag. Jag vaknade strax efter 7 men jag bestämde mig för att ligga kvar i sängen och titta lite på TV och nu läser jag "Att möta förlossningssmärtan". Jag har insett att det är nu jag ska passa på och njuta och ta det lugnt för om nån månad så är det nog slut på friden. Då finns det någon annan som alltid kommer i första hand och vars mat- och sovklocka kommer att styra min dag, vilket jag längtar efter.
 
Nu är det dags att fixa frukost, ägget är redan kokat (jag kokar oftast några stycken åt gången så att jag slipper koka varje morgon) så det är bara att bre mackan och slå sig ner vid köksbordet.
 
Solen skiner in genom fönstret och om det inte vore för snön så skulle det kännas som en riktig vårdag. Tulpaner är ett riktigt vårtecken för mig, jag älskar tulpaner och när vi har flyttat så ska jag pryda hemmet med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0