Våfflor och krämpor

Den här dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Klockan ringde 8.30 och jag kände direkt att jag hade mer ont än vanligt. Vi höll på att packa kartonger igår och det blev nog lite för mycket. Jag slutade när jag blev yr och började må illa men såhär i efterhand så borde jag nog ha slutat lite tidigare. Det blir tyngre än man tror när man packar så mycket och böjer sig ner trots att det är obekvämt och magen tar emot.
Jag bestämde mig för att stanna hemma på förmiddagen för att vila så att jag kan vara med på konserten på eftermiddagen.
Jag somnade om och sov tills Håkan kom hem igen vid 12.30. Idag får vi ta det lugnare. Jag har ställt in det planerade biobesöket vi skulle på efter konserten och så får vi ta det lungt istället.
Igår gjorde jag våfflor till lunch. Det var premiär för mig, sist jag åt våfflor var nog när jag bodde hemma. Vi hittade det gamla våffeljärnet, det är så gammalt att pappa har fått byta sladd så att det ska passa i "moderna" eluttag.
Första våfflan blev ganska misslyckad men sen blev de bättre och bättre. De smakade iallafall ljuvligt och nu ska det inte dröja 10 år till nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0