Vecka 29

 
Vi är nu inne i vecka 29 och Lille Skrutt är mer och mer aktiv (även om jag inte har fått ont i revbenen än som det står om längre ner). Jag känner mig lite bättre i foglossningen, jag vet inte om det beror på julledigheten eller om det är att vi har varit två hemma så att jag kan få hjälp med krångliga saker som i vanliga fall gör att jag får mer ont. Hur som helst så är jag väldigt glad över att smärtan har minskat lite.
 
Magbild från igår när jag skulle iväg på tjejmiddag.
 

Vecka 29 Info från 1177.se

Fostret väger nu runt 1400 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på revbenen och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att man blir öm under revbenen.

Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge. Fostret kan drömma nu. I undersökningar har det visat sig att fostret har perioder av drömsömn.


Kommentarer
Postat av: Christine

Hej och STORT grattis!! Jag var en flitig läsare av din blogg för ett ganska tag sedan, minns inte sist jag var inne. Vi har haft så mycket med allt, flyttat till hus och jag blev av med min iPhone så det blev inte mycket blogg läsning. Nu hittade jag tillbaka till dig, och vilken ÖVERRASKNING!! Bebis mage!! Blir alldeles rörd, jätte grattis. Har läst ikapp nu och den här gången blir du inte av med mig: )

Stor kram från Christine

Svar: Hej och tack, Vad roligt att du har hittat tillbaka hit =0). Jag hoppas att ni trivs bra i huset och att ni har kommit i ordning. Vi har en flytt framför oss men jag hoppas att det går smidigt och att vi kommer i ordning snabbt ;-). KRAM!!
Kristin

2013-01-04 @ 21:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0